MEGHÍVÓ: Wágner András Sétány avatóünnepség

2023. január 31. 09:21 - Kelemen Krisztián

Örülök, hogy végül Dr. Czeglédy Csaba képviselőtársam az én öteletem alapján a Csónakázó-tó körüli sétány elnevezését tette javaslatként a Közgyűlésen. Így lesz igazán méltó módon megőrizve városunkban Wágner András neve és munkássága. Nem tartottam megfelelőnek sem a Szent Márton utca átnevezését, sem a Perintparti sétány átnevezését, hiszen ez lakóknak, vállalkozásoknak okozott volna kellemetlenséget, illetve az egyházat is érintette a javaslat, ezért kerestem meg Dr. Czeglédy Csabát az én javaslatommal, mert szerintem olyan helyet kell találni, ami frekventált, de mégsem sért érdekeket, ezért gondoltam, hogy a legméltóbb helyszín a Csónakázó-tó körüli sétány lehetne. Ezt Czeglédy Csabával történt beszélgetés után a frakció ülésen is elmondtam, így született meg ez a javaslat!

Wagner András 1953-ban született Szombathelyen, ahol az általános iskolai és a középiskolai tanulmányait is végezte. Diplomát a Bánki Donát Gépipari Műszaki Főiskolán szerzett, autóközlekedési műszaki tanári témakörben, majd középiskolai tanári képesítést szerzett az Eötvös Loránd Tudományegyetem. 2003-ban a Regionális Politika és Gazdaságtan PhD fokozatát kapta meg a Pécsi Tudományegyetemen. Fiatal korában röplabdázott. 1989-ben belépett a SZDSZ-be és a párt színeiben 1990-ben, és 1994-ben Szombathely polgármesterévé választották. 1998-2002 között önkormányzati képviselőként dolgozott Szombathelyen. 1998-2000 között a Berzsenyi Dániel Főiskola tanára volt a technikai tanszéken. 2002-től volt az Oktatási Minisztérium munkatársa lett, és az Alapkezelő Igazgatóság főigazgatójaként, majd miniszteri biztosként dolgozott. Halála után Szombathely díszpolgárává választották.

Polgármestersége alatt sokat fejlődött városunk és a fiatalok sorsát is szívügyének tekintette.

image003_1.jpg

komment
süti beállítások módosítása