EENA-nap

2021. február 11. 15:35 - Kelemen Krisztián

Minden évben február 11-én ünnepeljük az Egységes Európai Segélyhívó Szám Napját (a továbbiakban: EENA-nap). Ebből az alkalomból megnyitják kapuikat az Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Főigazgatóság Ügyeleti Főosztály Hívásfogadó Központjai Miskolcon, illetve Szombathelyen és színes programokkal, látványos előadásokkal várják a nagyközönséget.
998_6779_210203segelyhivo112_mp4_000311_039.jpg
Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó COVID-19 világjárvány terjedésének megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, valamint az állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében 2021. évben az EENA-nap programjain való részvétel internet-alapú felületeken keresztül valósul meg.
A nap 24 órájában folyamatosan érkeznek a hívások az ország két hívásfogadó központjába, Miskolcra és Szombathelyre.
Tavaly közel 4,5 millióan hívták a 112-es számot. A vasi megyeszékhelyen működő központba több mint 1,6 millió hívás futott be. Ezeknek azonban mindössze 38 %-a volt valós segélykérés. Még mindig sokan használják ezt a számot információszerzésre, vagy viccelődésre, ezzel feleslegesen terhelik a rendszert.
Balázs Zsolt – vezető, Hívásfogadó Központ Szombathely:
„A munkatársaink naponta 150-180 hívást fogadnak, és a rosszindulatú, információ kérő, egyéb kategóriába tartozó hívások kiszűrése mentálisan megterheli őket, ugyanakkor adminisztrációs terhet is jelent. Tehát ez a valós segélyhívások kezelésétől veszi el az időt és az energiát.”
Tokaji-Nagy Zsófia – operátor, Hívásfogadó Központ Szombathely:
„Bizony nem egyszerű, vannak könnyebb hívások. A becsörgő hívások, amelyeket egyéb mentális problémákkal küzdők indítanak, őket könnyű leszerelni, de vannak bizony olyanok, mikor gyorsnak kell lenni, koncentrálni kell, precízen kell végezni a munkát, nagyon oda kell figyelni, az emberekkel empatikusan kell bánni.”
Egy műszakban 50-en fogadják a hívásokat, ha ennél több érkezik, az automatikusan az ország másik központjában csörög. A műszakvezető figyel a munkatársak mentális egészségére is.
Vogel Aurél – műszakvezető, Hívásfogadó Központ Szombathely:
„Meglegyen az a motiváltság a hívásfogadókban, hogy minden nap „mosolyogva” fogadják a hívást, ne vigyenek haza semmilyen problémát, mert azért elég sok keserűséggel, nyomorúsággal találkoznak, és másnap jöjjenek be ugyanúgy dolgozni, ugyanolyan kedvvel és ambícióval.”
A Szombathelyi Televízió riportja:
komment
süti beállítások módosítása